Extras din raportul PMI publicat de BCR in colaborare cu CNIPMMR si S&P Global pentru luna februarie 2024.
„Presiunile de preț întâmpinate de firmele din sectorul manufacturier au crescut. Costurile de achiziție au crescut rapid datorită unei creșteri a taxelor și a prețurilor materiilor prime. În plus, rata inflației costurilor a fost cea mai puternică din istoria de opt luni a sondajului.
Ca rezultat al creșterii cheltuielilor operaționale, inclusiv a costurilor salariale, producătorii români au crescut prețurile de vânzare în februarie, marcând astfel a patra creștere consecutivă în lunile anterioare. După ce s-au încetinit față de ianuarie, rata inflației tarifare a fost în general moderată.
Per ansamblu, producătorii români de bunuri rămân încrezători că nivelurile de producție vor crește în următorul an. Optimismul a provenit din planurile de investiții, extinderea gamei de produse și prognozele de creștere. În ansamblu, gradul de sentiment pozitiv a scăzut în luna respectivă, dar a rămas peste media de la începutul sondajului în iulie anul trecut.”
Indicii variază între 0 și 100, o valoare de peste 50 indicând o creștere generală față de luna precedentă, iar sub 50 o scădere generală. Indicii sunt apoi ajustați sezonier.
Cifra principală este indicele Purchasing Managers’ Index® (PMI). PMI este o medie ponderată a următorilor cinci indici: Comenzile noi (30%), Producția (25%), Ocuparea forței de muncă (20%), Termenele de livrare ale furnizorilor (15%) și Stocurile de achiziții (10%).
Articol integral in #Economedia https://economedia.ro/bcr-a-lansat-pmi-pentru-romania-un-indice-care-masoara-starea-de-sanatate-a-economiei-prin-intentiile-de-cumparare-ale-managerilor-din-industria-locala-de-prelucrare-ciprian-dascalu-economist-sef.html