Vineri dimineata, impreuna cu Amalia Sterescu (www.outsourcingadvisors.ro) am sustinut un interviu la „Recrutat in Iasi”, emisiune moderata de Diana Mihalcea.
Informatii si intrebari relevante despre piata de outsourcing din Romania (stiati ca in Romania populatia activa cunoaste pana la 24 de limbi straine?), despre orasele de interes (Bucuresti pe locul 40 mondial ca atractivitate) dar si despre atuurile (pol de talente) si dezavantajele Iasului spuse cu obiectivitate (cate avioane trebuie sa schimbi pentru a ajunge la Iasi; cat de repede ajung la serviciu angajatii ce fac neveta de pe o raza de 20-40 km in jurul orasului?).
Outsourcing-ul a fost în ultimii ani una dintre industriile care a angajat cel mai mult. Amalia Sterescu este unul dintre oamenii care se concentrează pe promovarea României ca destinație de outsourcing și a fost invitatul nostru la emisiune pentru a discuta pe acest subiect.
„Este o criza acută de informație la nivelul industriei de outsourcing. Nu există un forum care să le ofere aceste …informații la nivel centralizat. Ei vor să sștie că România este o destyinație viabilă, că există alți jucători, că există un pool de resurse”.
„În România outsourcingul s-a dezvoltat în special din 2003. Dacă este să luăm definiția exactă, outsourcingul înseamnă externalizarea de servicii către un al treilea furnizor”.
„Vorbim de servicii de HR, dezvoltare de software, juridic, suport tehnic, iar România acoperă în acest moment această varietate de servicii”.
„Industria va avea o crește de peste 20 la sută în următorii doi ani, în special în insourcing, deschiderea de centre de servicii suport”.
Dan Zaharia, consultant
„Estimez că trei sferturi din spațiile de birouri din Iași sunt ocupate de firmele de outsourcing și IT. Foarte multe dintre firmele de IT fac dezvoltare de software pentru o terță parte”.
„E un lohn de creiere, dar din punctul meu de vedere este industria care angajează cei mai mulți absolvenți și care va trebui să o gestionăm astfel încât dezvoltarea ei să nu se întoarcă împotriva noastră, așa cum s-a întâmplat în cazul lohn-ului de textile”.
„Să creștem nivelul de servicii oferite, să trecem de la un call-center pur, în care vindem aspiratoare în Germania și să trecem pe servicii de analiză financiară, pe dezvoltare de soft mai evoluat, astfel încât să avem și un salt pe salarii”.
Urmariti emisiune integrala aici: http://www.digi24.ro/Media/Emisiuni/Regional/Digi24+Iasi/Recrutat+in+Iasi/Recrutat+in+Iasi+3+octombrie+2014+-+Cum+atragem+investitorii+la+