Cu drag, Agricola

In urma cu un an, in biroul d-lui Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau  (http://www.agricola.ro/), am avut curajul de a-i spune sa opreasca expansiunea magazinelor sale, sa dea un pas inapoi si sa reinventeze conceptul magazinului de producator. Spre admiratia mea, a acceptat sa asculte pana la sfarsit ce am avut de zis.
Si astfel impreuna cu Irina Comanescu (director retea magazine), Carmen Gavrilescu (director marketing), Eusediu Margasoiu (consultant strategie), Silvia Radulescu si a unei echipe dedicate, am demarat proiectul realizarii noului concept de magazine „Agricola”. In cateva luni, a fost cooptata Tabitha Brelet, arhitecta de retail din Franta (http://www.ideasie.com/), cu care mai facusem echipa in 2005-2006 pentru conceptul Flanco World (vizibil astazi in majoritatea magazinelor Flanco din tara).
Astazi, primele magazine Agricola in care se implementeaza noul concept de magazin „livrat proaspat” incep sa apara pe strazile comerciale din Romania. Mai intai in Bacau, apoi in Bucuresti si peste tot in tara: Iasi, Constanta, etc.
A fost un proiect greu, care a dus la clarificarea multor aspecte, printre care bugetul de investitii optim, alinierea brandului Agricola-retailer vs. Agricola-producator, gama de produse ce trebuie sa fie prezenta in magazinele celui mai mare producator de carne de pui din Romania, precum si tendintele comertului modern.
Noul concept de magazin a fost definit in urma unei cercetari detaliate realizata impreuna cu firma Ideasie, din Franta, si valorifica principalul atribut cu care consumatorii asociaza brandul Agricola – prospetimea -, dupa cum arata o cercetare de brand position de la inceputul acestui an.
S-a ajuns, astfel, la o noua forma de prezentare si evidentiere a produselor Agricola, numita generic “magazin in magazin”. Astfel, in spatiile mai generoase a fost construita «o casuta Agricola», unde sint prezentate categoriile de produse din carne, dar si produse complementare care pot intra in oferte.
In plus, noul tip de magazine aloca un spatiu bine delimitat numit “foarte romanesc”, in care vor fi promovate produsele traditionale ale unor producatori locali mici, cit si un spatiu pentru produse calde. Investitia medie in remodelarea magazinelor existente este estimata la 15.000 de euro/magazin, exclusiv echipamentele frigorifice de expunere a produselor.
“Prospetimea vazuta ca element definitoriu pentru produsele Agricola este fireasca – a precizat Irina Comanescu, directorul retelei de magazine Agricola. Pentru ca avem ferme proprii, producem carne proaspata, de buna calitate, care ajunge rapid in reteaua proprie de magazine. De aceea, am trecut la o restructurare a portofoliului de produse, din care am exclus, in primul rind, produsele industriale (detergenti, produse de igiena personala etc.) si am pastrat produsele de baza (ulei, zahar, faina, malai, piine etc.), fructe proaspete si racoritoare”.
“Extinderea retelei – a declarat presedintele companiei, Grigore Horoi – reprezinta o directie strategica potrivita pentru sustinerea planurilor noastre de dezvoltare. Este o buna sursa de cash, dar si un important vector de imagine pentru comunicarea valorile companiei si a brandului. Nu in ultimul rind, o retea proprie de magazine ne aduce in pozitia de a fi mai corect ancorati in realitatile pietei si ne ofera oportunitatea de a controla preturile produselor noastre”.
Pentru următorii doi ani compania îşi propune să deschidă peste 100 de magazine, reţeaua proprie de retail urmând să ajungă la finalul anului 2013 la 170 de unităţi. În prezent compania deţine 65 de magazine, dintre care zece în Bucureşti


Distribuie și tu:

PILA ȘI LAPTOPUL

Poate știți bancul cu rusul, americanul si românul care au primit provocarea să facă un avion primind doar piese de

RECOMANDATE

Articole similare

PILA ȘI LAPTOPUL

Poate știți bancul cu rusul, americanul si românul care au primit provocarea să facă un avion primind doar piese de tanc. Iar, românul creativ, singurul